محبوبیت کارت به کارت حاصل تسهیل گری اپلیکیشن‌های پرداخت سازهاست - پایگاه خبری توسعه24 | پایگاه خبری توسعه24

۱ شهریور ,۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

محبوبیت کارت به کارت حاصل تسهیل گری اپلیکیشن‌های پرداخت سازهاست

مدیرعامل به پرداخت ملت در پنل پرداخت سازی و راه‌های نرفته اش، که در هجدهمین رویداد فیناپ برگزار شد. اظهار داشت: انحصار سرویس کارت به کارت برای بانک‌ها باتوجه به اینکه همه بانک اپلیکیشن‌های کاربردی با تجربه کاربری آسان ندارند غیر ممکن است. مضاف بر اینکه دیگر نمی‌توان با هزینه‌های سنگین مانند خرید خودپردازهای جدید شبکه خدمات بانکی را مانند گذشته توسعه داد.

به گزارش توسعه۲۴؛ محمد مهدی تقی پور به واکنش سخنان فعالان حوزه صنعت بانکی که معتقد بودند پرداخت ساز ها هنوز ارزش افزوده ای خلق نکرده اند و نباید بابت این سرویس از بانک‌ها کارمزد بخواهند گفت :سهم پرداخت ساز ها در افزایش تعداد تراکنش های کارت به کارت و تسهیل امور کاربران را که در واقع افزایش این خدمت بوده است را نمی توان نادیده گرفت.

وی افزود: پرداخت سازه ها با افزایش ابزارهای دسترسی به سرویس کارت به کارت تعداد این مشتریان را برای بانک ها افزایش داده و بنا بر این طبیعی است که سهمی در کارمزد کارت به کارت داشته باشند.

مدیر عامل به پرداخت تصریح کرد: معیوب بودن چرخه کارمزد در اکوسیستم پرداخت سازی یک امر پذیرفتنی است اما این را هم باید پذیرفت که بانک ها به عنوان یک هویت قدرتمند در این چرخه، در توسعه این خدمات هزینه‌های سربار زیادی دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر سرویس کارت به کارت تا این اندازه محبوب شده است البته به غیر از موضوعات حاشیه ای، از جمله مالیات ، به دلیل تلاشی است که پرداخت ساز‌ها با افزایش و آسان سازی دسترسی ها در توسعه این بازار داشته اند.

البته کار نبایدتنها به ارائه این سرویس منتهی شود و آن‌ها باید با نوآوری خدمات ارزش افزوده بیشتری را به مشتریان خود ارائه کنند، اما بدون این خدمت هم ادامه کار برای آنان بسیار دشوار خواهد بود.

تقی پور اشاره کرد که اپلیکیشن‌های پرداخت حتی اگر بخواهند کارمزدی مازاد بر هزینه شتابی کارت به کارت از کاربران بگیرند، احتمالا با برخورد بانک‌های مبدا مواجه خواهند شد و بر این اساس نمی‌توان به سادگی از این موضوع به عنوان یک راهکار سخن گفت.

فعالان حوزه پرداخت در این پنل نتایجی، همچون دسترسی پذیری بیشتر کاربران، خلق تجربه کاربری روان تر، نبود نیار به نصب چندین اپلیکیشن مجزای بانکی به ازای هر کارت و عدم نیاز به خاطر سپردن رمزهای مختلف در اپلیکیشن‌های متعدد را از جمله خدماتی بر شمردند که دستاورد سال‌ها تلاش و فعالیت در این حوزه است.

گفتنی است علیرضا هوشمند، دبیر کارگروه پرداخت سازی نصر، فرهاد اینالویی، معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، مهرداد حداد، مدیر امور فناوری های نوین بانک پاسارگاد، محمد حسین کاشی مدیر عامل پرداخت الکترونیک سداد و حمید رضا نوروزی معاون اداره نظارت نظام های پرداخت بانک مرکزی از دیگر حاضران این پنل بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر بیمه پاسارگاد