به گزارش توسعه۲۴؛ همزمان با روز ملی صادرات، علیرضا منصوری، مدیر صادرات فولاد مبارکه ضمن بیان مطلب فوق گفت: در چنین شرایطی شرکتهای مختلف به دنبال افزایش تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت در اختیار خود هستند و متعاقب آن با توجه به کاهش تقاضا در محدوده جغرافیایی کشور خود به سمت بازارهای خارجی هجوم میبرند تا بخشی از تولیدات خود را در بازارهای خارجی به فروش برسانند.
وی با بیان اینکه در چنین شرایطی در بازار جهانی فولاد، رقابت برای فروش در بازارهای مصرف بهشدت افزایش یافته است، ادامه داد: از طرفی بهدلیل تولید محصول مشابه توسط تولیدکنندگان داخلی در بازارهای مصرف، شرکتهای تولیدکننده با همکاری دولتمردان خود اقدام به وضع تعرفه برای کنترل واردات محصولات فولادی و حفاظت از صنایع داخلی خود میکنند؛ بهطوریکه در حال حاضر انواع تعرفههای مختلف از قبیل آنتیدامپینگ، Safe Guard و… توسط کشورهای مختلف وضع گردیده و این بازارها را از دسترس خارج ساخته و این موضوع منجر به افزایش شدت رقابت در سایر بازارها شده است.
بنابر اظهارات منصوری، فولاد مبارکه از ابتدای بهرهبرداری همواره بخشی از محصولات خود را به بازارهای جهانی عرضه کرده است؛ هدف این شرکت از حضور در بازارهای جهانی علاوه بر ارزآوری بهمنظور تأمین نیازهای ارزی جاری و تکمیل طرحهای توسعه، حضور در بازار جهانی و مدیریت فروش محصولات خود و کسب اشتهار و ارتقای سطح فنی و تکنولوژیکی خطوط تولید است. به همین منظور هرساله علاوه بر تأمین کامل نیاز بازار داخلی بخشی از محصولات خود را به بازارهای جهانی عرضه میکند.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن انواع محصولات و ارزآوری افزون بر ۷۰۰ میلیون دلار بهعنوان بزرگترین صادرکننده محصولات غیرنفتی در سطح کشور معرفی گردید. اهمیت این موفقیت با توجه به شرایط بازار جهانی و افزایش روزافزون رقابت در سالهای اخیر برای انجام صادرات دوچندان میگردد.
انتهای پیام/